MOTORRAD
- CarTec Group
- BMW life
- Nové BMW řady 4 Gran Coupé (G26)
Nové BMW řady 4 Gran Coupé (G26)
Obsah:
2. MOTORY, PŘEVODOVKY A BMW xDrive
6. MODELY PŘI UVEDENÍ NA TRH, DISPLEJ A KONEKTIVITA
Pro BMW typická radost z jízdy a sportovní elegance se kombinuje s moderní funkčností: Nové BMW řady 4 Gran Coupé je na základě této kombinace vlastností a promyšleného vylepšení vlastností i samotné podstaty produktu připraveno navázat na úspěch svého předchůdce. Stejně jako jeho nedávno představení noví sourozenci BMW řady 4, i třetí karosářská varianta v nabídce se vyznačuje výrazně vylepšenou jízdní dynamikou, ostřejším vzhledem s novým designovým stylem značky, vytříbenou prémiovou atmosférou v interiéru a širokou škálou inovací v oblasti obsluhy a konektivity. Čtyři dveře, pět plnohodnotných sedadel, velká a vysoko otevíratelná zadní výklopná stěna a univerzální zavazadlový prostor rovněž přispívají k tomu, že si nové BMW řady 4 Gran Coupé zachovává své charakteristické přednosti jak pro každodenní život, tak pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Tento koncept čtyřdveřového kupé pro prémiový segment střední třídy si díky přesvědčivé kombinaci elegantně sportovního designu a charakteristické BMW radosti z jízdy získal nové zákazníky. Ve skutečnosti se právě BMW řady 4 Gran Coupé stalo skutečným ambasadorem těchto tradičních vlastností vozů BMW a během své jediné generace se zařadilo mezi tři modely, které nejvíce přispívají k image značky.
Druhá generace BMW řady 4 Gran Coupé se vyznačuje ještě více nezávislým pojetím. Vychází z technických základů nového BMW řady 4 Coupé, proto se ve srovnání s odcházejícím modelem v mnohem větší míře odlišuje od technicky spřízněného BMW řady 3, a to nejen z hlediska designu, ale i dynamických vlastností. Aerodynamika vozu, tuhost karoserie a uložení podvozku prošly důkladným vylepšením, zatímco na míru pečlivě naladěný podvozek slibuje sportovní jízdní vlastnosti a emocionálně velmi intenzivní zážitky z jízdy.
Výrazné proporce, mimořádně univerzální interiér.
Osobitý charakter nového BMW řady 4 Gran Coupé doplňuje moderní praktičnost jeho celkové koncepce. S celkovou délkou 4783 mm, šířkou 1852 mm a výškou 1442 mm má proporce dynamického kupé. Je o 143 milimetrů delší, o 27 milimetrů širší a o 53 milimetrů vyšší než jeho předchůdce, přičemž se zvětšil i rozchod kol – na 1595 milimetrů vpředu (+50 mm) a 1623 milimetrů vzadu (+29 mm). To rovněž znamená nárůst rozchodu kol ve srovnání s BMW řady 3 Sedan o 6, resp. 19 milimetrů. Rozvor náprav 2856 milimetrů je o 46 milimetrů delší než u předchůdce a o 5 milimetrů větší než u řady 3 Sedan.
BMW typická radost z jízdy a sportovní elegance.
1. DESIGN | Nezaměnitelné linie vozu kupé, výrazné proporce.
Nejnovější generace modelů BMW řady 4 se jako prémiové vozy střední třídy vyznačují osobitým charakterem. Jejich ještě větší dynamické schopnosti a exkluzivní aura jsou výsledkem přístupu, jehož cílem je dále vytříbit jejich charakter a jasně je odlišit od BMW řady 3 Sedan, které jim posloužilo jako technický základ. Stejně jako jeho sourozenci, i nové BMW řady 4 Gran Coupé se k tomuto individuálnímu postavení hrdě hlásí svým vnějším designem. Jeho dynamicky protažená silueta, čtyři dveře, výrazné proporce, plynule klesající linie střechy a čistě řezané, redukované povrchy v novém designovém stylu BMW vyzařují eleganci ve stylu kupé, vrcholné sportovní schopnosti a funkčnost, která je pro tento model typická.
Uvnitř nového BMW řady 4 Gran Coupé tyto harmonicky propojené vlastnosti vystupují do popředí především díky palubní desce orientované na řidiče a působivému prostoru v zadní části vozu. Pět sedadel se standardně dodávanými sklopnými opěrkami hlavy vzadu vytváří prémiovou atmosféru překypující elegancí a moderností, jejíž vysoce kvalitní materiály a precizní zpracování jsou dalšími přesvědčivými argumenty.
Expresivní přední část vozu vyzařuje nepřehlédnutelnou přítomnost.
Výrazné linie a povrchy s trojrozměrnou strukturou jsou určujícími prvky expresivní přední části nového BMW řady 4 Gran Coupé. V jejím středu hluboko dolů klesá velká a vertikálně orientovaná BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek, která je nepřehlédnutelným prvkem. Její vstupy vzduchu s mřížkovaným designem naznačují množství chladicího vzduchu, které potřebuje výkonný motor umístěný za ní. Na krajích předního nárazníku svisle orientované otvory vzduchových clon opticky zdůrazňují celkovou šířku vozu.
Stejně jako charakteristické linie kapoty se i obrysy extrémně nízkých světlometů sbíhají do masky chladiče ve tvaru ledvinek. Uspořádání jejich světelných zdrojů vedle sebe vytváří soustředěný pohled na silnici, který se stal charakteristickým designovým znakem značky BMW. Nové BMW řady 4 Gran Coupé je standardně vybaveno full-LED světlomety, jejichž propracovaná světelná technologie je patrná i na pohled. Jde především o dvě tenké světelné trubice ve tvaru písmene U, které slouží jako světla denního svícení. Na přání jsou k dispozici také Adaptivní LED světlomety s laserovými moduly BMW Laserlight zajišťujícími dosvit více než 500 metrů a neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam. Pro obě varianty světlometů lze objednat provedení M Shadow Line, které přináší zatmavení jejich horního okraje.
Půvabná, sportovní silueta, mohutná záď.
Hladce tvarované plochy strukturované ostrými liniemi, dveře s bezrámovými okny, mohutné boky v oblasti zadních blatníků a grafika bočních oken zasahující hluboko do zadní části vozu vytvářejí při pohledu z boku elegantní a sportovní vzhled nového BMW řady 4 Gran Coupé. Hladce zapuštěné kliky dveří mají oblý design, zatímco linie střechy je zakončena výraznou odtrhovou hranou na víku zavazadlového prostoru.
Zadní části vozu dominují horizontální linie zdůrazňující jeho šířku. Tento efekt umocňují jak štíhlá a stylově zatmavená zadní LED světla zasahující hluboko do boků, tak svislé aerodynamické plošky na vnějších hranách zadního nárazníku. Černé provedení spodních částí bočních prahů a zadního nárazníku má za výsledek, že nové BMW řady 4 Gran Coupé působí na silnici velmi nízkým a svalnatým dojmem.
M model BMW a model M Sport s individuálními designovými prvky.
Specifické designové prvky dodávají BMW M440i xDrive Gran Coupé poutavý vzhled, který jasně odkazuje na jeho vysloveně sportovní charakter. Přední nárazník má charakteristickou grafiku ve tvaru písmene U modelů BMW M. Okolí masky chladiče BMW ve tvaru ledvinek a svislé lišty kolem vzduchových clon jsou lakovány v šedé barvě Cerium Grey, stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek, koncovky výfuku a označení modelu. Boční vzduchové průduchy, lišty bočních prahů a spodní lišta zadního nárazníku včetně bočních ozdobných prvků jsou lakovány v leskle černé barvě. Výrazný a sportovně navržený vzhled BMW M440i xDrive Gran Coupé doplňuje M specifický spoiler na víku zavazadlového prostoru.
Provedení M Sport, dostupné na přání pro všechny ostatní modelové varianty, rovněž jasně vypovídá o dynamických schopnostech vozu. Mezi tyto působivé prvky patří výrazněji tvarovaný přední nárazník, lišta zadního nárazníku a boční ozdobné prvky v barvě Dark Shadow. Pro BMW M440i xDrive Gran Coupé a pro modely M Sport lze na přání objednat exteriérový paket M Carbon. Jeho součástí jsou prvky v krajních otvorech předního nárazníku, kryty vnějších zpětných zrcátek, prvek difuzoru v zadním nárazníku a speciálně tvarovaný zadní spoiler vyrobené z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny (karbonem).
Interiér: Radost z jízdy a prostornost; M model BMW a model M Sport mají auru exkluzivity.
Design interiéru je zaměřen přímo na to, aby nové BMW řady 4 Gran Coupé poskytovalo působivé zážitky z jízdy. Vysoká středová konzola a plynulé linie palubní desky, bez přerušení přecházející do výplní dveří, vytvářejí na předních sedadlech pocit příjemného obklopení vnitřním prostorem. V BMW M440i xDrive Gran Coupé a vozech s paketem M Sport jsou navíc umístěné měkké vyvýšené kolenní opěrky na středové konzole, které ještě více zdůrazňují poutavý jízdní charakter těchto vozů.
2. MOTORY, PŘEVODOVKY A BMW xDrive | Přenos efektivně získaného výkonu na silnici s nadhledem a jistotou.
Všechny motory, kterými je nové BMW řady 4 Gran Coupé vybaveno, patří do aktuální rodiny EfficientDynamics a disponují nejnovějšími technologiemi BMW TwinPower Turbo, zavedení 48V mild hybridní technologie se startér-generátorem přináší o poznání více zátahu a hospodárnosti než předchůdce.
Vrcholnou verzí celé modelové řady je nové BMW M440i xDrive Gran Coupé, které má pod kapotou mimořádně výkonný zážehový řadový 6válec. Nové BMW řady 4 Gran Coupé bude od uvedení na trh k dispozici také se dvěma zážehovými 4válcovými jednotkami a 4válcovým vznětovým motorem. Vylepšena byla rovněž technologie čištění výfukových plynů, díky čemuž všechny varianty této modelové řady splňují emisní normu Euro 6d.
Zážehový řadový 6válec pro strhující výkony ve vrcholné verzi BMW M440i xDrive Gran Coupé.
Trojice zážehových motorů dostupných pro nové BMW řady 4 Gran Coupé je vybavena dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, přímým vstřikováním High Precision Injection, jehož maximální tlak byl zvýšen z 200 na 350 barů, variabilním zdvihem sacích ventilů VALVETRONIC a variabilním časováním vačkových hřídelů Double-VANOS, a také účinnějším chladicím systémem a systémem mazání. Byly přidány „benzinové“ filtry pevných částic, které vylepšily kvalitu výfukových plynů.
Řadový 6válec pohánějící BMW M440i xDrive Gran Coupé byl vyvinut s využitím závodních zkušeností BMW M GmbH a je vybaven písty a ojnicemi se sníženou
hmotností, dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll a nepřímým chladičem stlačeného vzduchu. Jeho maximální výkon dosahuje 275 kW/374 k z objemu 3,0 l
a točivý moment vrcholí hodnotou 500 Nm. Výsledná dodávka výkonu umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 s. Působivý projev motoru je doprovázen
charakteristickým zvukem, který vydává standardně dodávaný M sportovní výfukový systém. BMW M440i xDrive Gran Coupé vykazuje kombinovanou spotřebu paliva podle cyklu WLTP 8,5–8,0 l/100 km, což odpovídá hodnotám CO2 193–181 g/km.
Otáčky milující a hospodárné zážehové 4válce v BMW 430i Gran Coupé a BMW 420i Gran Coupé.
Dále zdokonalené technologie BMW TwinPower Turbo zlepšily výkonové vlastnosti také 2,0litrových zážehových 4válců. Výkonnější z této dvojice má poprvé výfukové potrubí integrované do hlavy válců, což vede k mimořádně účinnému chlazení výfukových plynů, a tím lepším hodnotám emisí. Dosahuje maximálního výkonu 180 kW/245 k a maximálního točivého momentu 400 Nm, což novému BMW 430i Gran Coupé umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,2 sekundy. Výsledkem vylepšené hospodárnosti je kombinovaná spotřeba paliva 7,6–6,8 l/100 km a hodnoty emisí CO2 173–156 g/km (podle WLTP).
Čtyřválec v novém BMW 420i Gran Coupé je dalším názorným příkladem hospodárnosti a chuti po otáčkách, která je pro motory BMW typická. Jeho maximální výkon 135 kW/184 k a maximální točivý moment 300 Nm se promítají do času zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP činí 7,3– 6,6 l/100 km a emise CO2 se pohybují v rozsahu 166–150 gramů na kilometr.
Vznětový 4válec s dvoustupňovým přeplňováním v BMW 420d Gran Coupé a BMW 420d xDrive Gran Coupé.
Dvoustupňové přeplňování pomocí dvojice turbodmychadel a modernizovaná technologie přímého vstřikování common-rail propůjčují vznětové jednotce o objemu
2,0 litru v BMW 420d Gran Coupé a BMW 420d xDrive Gran Coupé působivý zátah a hospodárnost. Motor dosahuje výkonu 140 kW/190 k a maximálního točivého
momentu 400 Nm. Výsledkem okamžitého přísunu výkonu je čas zrychlení z 0 na 100 km/h 7,3 sekundy u nového BMW 420d Gran Coupé a 7,6 sekundy u nového BMW 420d xDrive Gran Coupé. Oba modely dosahují kombinované spotřeby paliva a emisí CO2 v testovacím cyklu WLTP ve výši 5,4–4,8 l/100 km, resp. 141–126 g/km (BMW 420d Gran Coupé) a 5,7–5,1 l/100 km, resp. 150–133 g/km (BMW 420d xDrive Gran Coupé).
Mild hybridní technologie zlepšuje hospodárnost i dynamiku.
Mild hybridní technologie je součástí výbavy zážehového 6válce i vznětového 4válce, u nichž zvyšuje výkon a snižuje spotřebu. Startér-generátor pracující s napětím 48 V zde funguje jako elektrická pomocná síla spalovacímu motoru. Umožňuje mu v širším rozsahu pracovat v pásmu nejvyšší energetické účinnosti. Řidiči také nabízí funkci elektrického „boostu“, který může okamžitě dodat dalších 8 kW/11 k. Pohonná jednotka tak rázem získává ostřejší reakce, a to jak při akceleraci z místa, tak při rychlém rozjezdu.
Energie využívaná pro funkci „boostu“ se téměř výhradně získává prostřednictvím rekuperace kinetické energie. Ta je ve formě elektřiny ukládána do samostatné baterie, která zároveň dodává elektrickou energii pro 12V palubní síť, umožňující spolehlivý provoz všech doplňkových systémů v novém BMW řady 4 Gran Coupé.
Osmistupňová převodovka Steptronic ve standardní výbavě všech modelů. Všechny motory dostupné pro nové BMW řady 4 Gran Coupé spolupracují výhradně s osmistupňovou převodovkou Steptronic. Nejnovější verze automatické převodovky zaujme dravějším řazením, vyšší účinností, pozoruhodně rychlými změnami převodů a celkově velmi hladkým projevem. Pro přizpůsobení strategie řazení sportovním ambicím a současně nárokům na hospodárnost je řídicí jednotka převodovky schopna zohlednit také údaje o topografii trasy a dopravní situaci, které poskytuje navigační systém a asistenční systémy řidiče. Tím například provede včasné podřazení při přiblížení ke křižovatce nebo vozidlu jedoucímu vpředu.
Osmistupňová převodovka Steptronic Sport, která je součástí standardní výbavy BMW M440i xDrive Gran Coupé a nabízí se na přání pro všechny ostatní modelové varianty, je doplněna řadicími páčkami na volantu. Její důležitou vlastností je funkce Sprint, která zajistí dramatickou akceleraci ve středních otáčkách. Její činnost spočívá v souhře různých akcí, jež nastanou potom, co řidič alespoň na sekundu stiskne levou řadicí páčku. Mezi tyto „akce“ patří automatické podřazení na nejnižší možný rychlostní stupeň a přepnutí všech systémů hnacího ústrojí a podvozku do nejsportovnějšího nastavení.
BMW xDrive: Precizní přenos výkonu zvyšuje agilitu.
Inteligentní pohon všech kol BMW xDrive posouvá trakci, směrovou stabilitu a agilitu na ještě vyšší úroveň. Tento systém je standardní výbavou vrcholného modelu a je k dispozici pro čtyřválcové vznětové modely jako alternativa ke klasickému pohonu zadních kol. Hnací moment se podle potřeby rozděluje mezi přední a zadní kola pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky umístěné ve skříni převodovky. Systém je propojený se systémy hnacího ústrojí a podvozku.
Nejnovější verze systému BMW xDrive zajišťuje mimořádně efektivní rozdělení výkonu mezi nápravy. Jak v novém BMW M440i xDrive Gran Coupé, tak v novém BMW 420d xDrive Gran Coupé přináší základní nastavení, jež preferuje kola zadní nápravy, poutavé jízdní zážitky, které se od automobilů BMW očekávají nejen v extrémně dynamických situacích.
3. TECHNIKA PODVOZKU | Dokonalá rovnováha mezi sportovními schopnostmi a jízdním komfortem.
Mimořádné zážitky z jízdy v novém BMW řady 4 Gran Coupé jsou tvořené spojením agilní ovladatelnosti a přesného řízení na jedné straně a působivého jízdního komfortu při každodenním používání i na delších cestách na straně druhé. Vysoká tuhost karoserie v kombinaci se speciálně naladěným podvozkem, který byl cíleně vyvinut pro modely nového BMW řady 4, tvoří ideální základ pro sportovní charakter vozu. Dále zdokonalená aerodynamika, široký rozchod kol, dokonale vyvážené rozložení hmotnosti v poměru 50:50, nízko položené těžiště a vzájemně sladěné použití všech komponentů pohonného ústrojí a podvozku se rovněž podílejí na tom, že nové BMW řady 4 Gran Coupé disponuje výjimečnými dynamickými vlastnostmi.
Torzní tuhost přední části vozu zvyšuje robustní platforma pro připojení výztuh mezi horním uložením tlumičů a přepážkou motorového prostoru. Výztužné struktury
v podlaze zvětšují tuhost v oblasti zadní nápravy, což má za následek lepší stabilitu v přímém směru a větší klid při vysokých bočních zrychleních. Přední náprava se dvěma oddělenými spodními rameny a svislými pružicími a tlumicími vzpěrami byla společně se zadním víceprvkovým zavěšením navržena tak, aby se minimalizovala hmotnost a současně zvýšila celková tuhost. Právě použitá konstrukce podvozku spolu s progresivními tlumiči měnícími charakteristiku podle stlačení/roztažení je klíčovým faktorem pro kombinaci přesně kontrolovatelných a předvídatelných jízdních vlastností v dynamických jízdních situacích a vynikajícího komfortu na dlouhých cestách.
Tlumiče se zdvihem a individuální charakteristikou.
Nové BMW řady 4 Gran Coupé je standardně vybaveno progresivními tlumiči. V závislosti na zdvihu pružiny poskytují dodatečné tlumení, které kontroluje pohyby
karoserie při jízdě přes velké nerovnosti a zároveň zabraňuje nadměrnému naklánění podle podélné i příčné osy vozu. Systém reaguje na drobné nerovnosti povrchu vozovky malými tlumicími silami, jež zajišťují vysokou úroveň komfortu. Zvýšená tuhost při větším stlačení tlumiče pomáhá zajišťovat stabilitu a kontrolu nad vozem při jízdě v zatáčkách.
Na přední nápravě jsou použity tlumiče s doplňkovým členem vloženým do jejich pracovního válce, který pomáhá tlumit vibrace karoserie. Podle zdvihu mění charakteristiku zadních tlumičů přídavný píst v tlumiči ve spojení s na koncích zúženým pracovním válcem. Tím je zajištěno optimální hydraulické tlumení i při velkém zatížení. Intenzita tlumení podle zdvihu je aktivním prvkem nastavení odpružení a lze jej speciálně naladit tak, aby vylepšilo rovnováhu mezi sportovním charakterem a komfortem. Volitelný M sportovní podvozek (základ pro speciálně nastavené odpružení modelu BMW M440i xDrive Gran Coupé) zahrnuje tužší nastavení tlumičů s progresivní charakteristikou.
Adaptivní M podvozek pokrývá extrémně široké spektrum mezi sportovností a komfortem.
Adaptivní M podvozek, který je k dispozici na přání, nabízí nejširší možnou škálu jízdního projevu od sportovního až po komfortní. Plynule nastavitelné ventily umožňují regulovat tlumicí sílu na každém kole zvlášť, a to i v závislosti na zatížení vozidla. Přepínání mezi různými jízdními režimy vytváří jasně znatelné rozdíly v charakteristice tlumení – od vyváženého komfortu na dlouhé vzdálenosti v režimu COMFORT až po vysoce dynamické nastavení aktivované v režimu SPORT. U modelů s Adaptivním M podvozkem lze pomocí voliče jízdních režimů zvolit také mód ADAPTIVE, v němž se reakce řízení, tlumení a plynového pedálu spolu s charakteristikou řazení převodovky automaticky přizpůsobí stylu jízdy. Navigační údaje lze využít rovněž k tomu, aby se vůz předem připravil na blížící se křižovatku nebo zatáčku.
Variabilní sportovní řízení zvyšuje agilitu a komfort.
Díky pro daný model specifickému nastavení řízení zaujme BMW řady 4 Gran Coupé výjimečnou přesností svých reakcí a citlivou zpětnou vazbou. Elektrický posilovač řízení Servotronic, měnící účinek podle rychlosti jízdy, je součástí standardní výbavy. Variabilní sportovní řízení se dodává společně s volitelným M sportovním podvozkem nebo Adaptivním M podvozkem. Díky převodu, který se mění podle úhlu natočení volantu, dokáže stejně dobře udržovat vůz v přímém směru, jako maximalizovat agilitu v zatáčkách a snadno manévrovat například při parkování.
M Sportovní brzdy s individuálním nastavením.
Na dokonalé kontrole nad vozem v každé situaci mají podíl také individuálně nastavené výkonné a lehké brzdové systémy. Na přání dodávané M sportovní brzdy (standardní výbava nového BMW M440i xDrive Gran Coupé) poskytují vynikající brzdný výkon a přirozený pocit na brzdovém pedálu při pohybu v ulicích měst i při intenzivním používání na závodním okruhu. Jsou vybaveny odlišnou konfigurací hydraulického systému se čtyřpístkovými pevnými třmeny vpředu a jednopístkovými plovoucími třmeny vzadu.
M Sportovní diferenciál zlepšuje směrovou stabilitu a dynamiku v zatáčkách.
M sportovní diferenciál dále vylepšuje trakci, směrovou stabilitu i dynamiku v zatáčkách. Elektronicky řízený, plně variabilní závěr zadního diferenciálu je součástí
standardní výbavy nového BMW M440i xDrive Gran Coupé a je volitelně k dispozici pro nové BMW 430i Gran Coupé, pokud vybaveno M sportovním podvozkem nebo Adaptivním M podvozkem.
4. INTERIÉR A VÝBAVA | Více prostoru pro radost z jízdy a individuální styl.
Velkorysý a všestranný prostor uvnitř nového BMW řady 4 Gran Coupé vytváří ideální prostředí, ve kterém si můžete užívat sportovní radost z jízdy na každodenních cestách i na delších výletech. Pět plnohodnotných sedadel a flexibilně rozšiřitelný zavazadlový prostor podtrhují praktičnost čtyřdveřového kupé, zatímco design palubní desky zaměřený na řidiče, vysoká středová konzola s přehledným ovládacím panelem a sportovní pozice řidiče a spolujezdce, kteří jsou doslova obklopeni interiérem, zintenzivňují zážitky z jízdy. Kvalitní materiály a precizní zpracování vytvářejí moderní a prémiovou atmosféru, kterou doplňuje i důmyslně navržená soustava displejů.
Pro zvýraznění individuálního stylu nového BMW řady 4 Gran Coupé nebo pro zvýšení úrovně komfortu při cestách na dlouhé vzdálenosti lze zvolit kvalitní volitelnou výbavu. Různými způsoby je také možné ještě více zvýraznit dynamický charakter vozu: Jako alternativu ke standardnímu provedení lze objednat provedení M Sport a k dispozici je také paket M Sport Pro a pro daný model specifické díly M Performance Parts.
Pět sedadel nabízí více komfortu.
Zapuštěný ovládací panel v přední části střechy a nové uspořádání displejů vytvářejí dojem větší prostornosti. Zejména v přední části interiéru se zvětšil prostor pro hlavu, zatímco cestující vzadu mají výrazně více místa pro nohy a kolena. Úchyty Isofix umístěné na krajních zadních sedadlech usnadňují upevnění dětských sedaček.
standardně dodávaná sportovní sedadla nové generace poskytují řidiči a spolujezdci ideální oporu při dynamické jízdě v zatáčkách, přičemž na přání je lze doplnit
o elektrické nastavování včetně paměťové funkce (standardně v BMW M440i xDrive Gran Coupé). Na přání je možné objednat také vyhřívání předních a zadních sedadel a aktivní ventilaci sedadel řidiče a spolujezdce. Pro nové BMW M440i xDrive Gran Coupé a modely M Sport jsou na přání k dispozici M sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a širokým rozsahem elektrického nastavení. Jako alternativa ke standardně dodávanému čalounění kombinací látky a materiálu Sensatec je připraveno čalounění kombinující perforovaný materiál Sensatec a kůži Vernasca (k dispozici v pěti barevných variantách). Od jara 2022 bude v nabídce také rozšířené kožené čalounění BMW Individual Merino a celokožené čalounění BMW Individual Merino.
Standardně dodávaný sportovní kožený volant je ve své nejnovější verzi vybaven obzvláště kvalitními multifunkčními tlačítky. Na seznamu volitelné výbavy nechybí
M kožený volant, BMW Individual kožený volant a vyhřívání volantu. Na přání dodávaná přístrojová deska čalouněná materiálem Sensatec má poutavé horizontální
ozdobné prošívání, zatímco kůží potažená přístrojová deska BMW Individual a obložení interiéru BMW Individual nabízené ve třech variantách dodávají interiéru výraz skutečného luxusu.
Pro tento model specifické funkce pro každodenní používání i delší cesty.
Velké výklopné víko zavazadlového prostoru má významnou roli v typické všestrannosti BMW řady 4 Gran Coupé. Standardně je dodáváno s automatickým otevíráním a zavíráním, a pokud je k dispozici volitelná výbava komfortního přístupového systému, je připraveno také bezkontaktní otevírání a zavírání. Praktičnost při každodenním používání i na delších cestách zvyšuje řada odkládacích prostorů, dva držáky nápojů pod krytem v přední části středové konzoly, dva USB porty a Bluetooth rozhraní. Volitelně dodávaná příprava pro telefon s bezdrátovým nabíjením umožňuje indukční nabíjení kompatibilních chytrých telefonů.
Na přání je k dispozici elektricky ovládané tažné zařízení. Maximální hmotnost brzděného přívěsu je 1800 kg.
Vylepšený akustický a tepelný komfort, skleněné posuvné/výklopné střešní okno s větší průhlednou plochou.
Nové BMW řady 4 Gran Coupé je standardně vybaveno akusticky-izolačním čelním sklem a 3zónovou automatickou klimatizací. Volitelnou funkci nezávislého topení lze aktivovat prostřednictvím systému BMW iDrive nebo chytrým telefonem přes aplikaci My BMW. Součástí standardní výbavy je rovněž automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Na přání lze doplnit elektrické sklápění vnějších zpětných zrcátek.
Účelné vylepšený dynamiky: Model M Sport, paket M Sport Pro a pro tento model specifické díly M Performance Parts.
Také v interiéru modelu M Sport lze nalézt výrazné prvky designu a výbavy, zdůrazňující jeho dynamický charakter. Zážitek z výkonu v BMW M440i xDrive Gran Coupé umocňuje také specifický design palubní desky. Pro všechny verze v provedení M Sport lze objednat rovněž paket M Sport Pro. Skládá se z M sportovních brzd, 19palcových M kol z lehké slitiny, leskle černých prvků M Shadow Line s rozšířeným obsahem, zatmavených světlometů M Shadow Line a černého M zadního spoileru. Celkově přináší další vylepšení jízdní dynamiky a mimořádně výrazný vzhled. Úroveň radosti z jízdy rovněž zvyšuje sportovní zvuk motoru v interiéru, 8stupňová převodovka Steptronic Sport, systém hi-fi reproduktorů a M bezpečnostní pásy.
Díly M Performance Parts dostupné pro BMW řady 4 Gran Coupé umožňují majitelům dodat jejich vozu sportovní styl podle vlastních představ. Mezi prvky dodatečné výbavy, které jsou k dispozici v rámci nabídky BMW Originálního příslušenství, patří 20palcová M Performance kovaná kola z lehké slitiny v designu Y-spoke s matně černou povrchovou úpravou Jet Black, karbonová maska chladiče, nástavce předního spoileru a nástavce bočních prahů, jakož i aerodynamické prvky v předním nárazníku v leskle černém provedení. Další sportovní nádech mohou zákazníci vtisknout také interiéru, a to díky volitelným prvkům, jako je volant M Performance či karbonové obložení interiéru.
5. ASISTENČNÍ SYSTÉMY | Inteligentní technologie zlepšuje podle přání komfort i bezpečnost.
Nové BMW řady 4 Gran Coupé zvyšuje bezpečnost a komfort díky nabídce asistenčních systémů, ve srovnání s předchozím modelem výrazně rozšířené. Přibližně 40 automatizovaných asistenčních funkcí, z nichž všechny patří k těm nejlepším na trhu, je buď součástí standardní výbavy, nebo seznamu volitelné výbavy. Řidiči pomáhají v monotónních jízdních situacích, jako jsou například parkovací manévry a jízda v kolonách.
Systémy použité v novém BMW řady 4 Gran Coupé vynikají širokou škálou funkcí a vysokou mírou použitelnosti v různých podmínkách. Jejich hlavním prvkem je síť mimořádně vyspělých senzorů. Asistenční systémy řidiče zpracovávají obraz z kamer a data získaná ultrazvukovými a radarovými senzory, na základě těchto informací sledují okolí vozidla, upozorňují na potenciální nebezpečí a minimalizují riziko nehody pomocí brzdění nebo aktivních zásahů do řízení. Stávající funkce lze vylepšit nebo rozšířit pomocí vzdálené aktualizace softwaru Remote Software Upgrade a zákazníci mohou také využít nabídky funkcí, které lze do vozu objednat později, i v průběhu jeho vlastnění (dostupnost závisí na hardwaru vozidla a podmínkách na trhu).
Správná rychlost pro každou situaci – automaticky.
Kromě jiných asistenčních systémů je třeba zmínit především asistent rychlostních limitů a systém monitorující průběh trasy, které jsou k dispozici při použití adaptivního systému pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go. S automatickým asistentem rychlostních limitů systém reguluje rychlost vozu nejen na základě udržování požadované bezpečné vzdálenosti od vozidel jedoucích vpředu, ale také podle daných rychlostních omezení. Bere v úvahu značky nejvyšších povolených rychlostí, které rozpozná ukazatel rychlostních limitů, nebo se dívá dopředu po trase na základě údajů z navigačního systému. Pokud je v menu BMW iDrive zvoleno příslušné nastavení, je takto zaznamenaná maximální povolená rychlost automaticky použita jako nová požadovaná rychlost jízdy.
Funkce sledování trasy navíc zohledňuje také charakter dané trasy. Tato funkce využívá mapu navigačního systému k tomu, aby se podívala dopředu a snížila rychlost vozu například v situaci, kdy se vůz blíží k zatáčce, kruhovému objezdu, křižovatce nebo výjezdu z dálnice.
V případě potřeby pomůže s parkováním a manévrováním couvací kamera, couvací asistent, Parking Assistant Plus.
Řidiči BMW řady 4 Gran Coupé mohou využívat také funkce účinně pomáhající při parkování a manévrování, např. díky standardně dodávanému systému Park Distance Control (PDC) se senzory vpředu a vzadu. Kromě toho je vůz standardně vybaven zadní kamerou integrovanou v zadním znaku BMW. Součástí taktéž standardní výbavy Parking Assistant je aktivní systém Park Distance Control (PDC), který pomocí vizuálních a akustických upozornění a automatického brzdění pomáhá předcházet kolizím s překážkami po stranách a v zadní části vozidla.
Nejnovější verze parkovacího asistentu navíc nabízí ještě širší možnosti využití. Pomáhá řidiči vyhledávat paralelní nebo kolmo umístěná parkovací místa a zaparkovat do nich. Z paralelních míst dokáže také automaticky vyjet. Kromě nezbytných zásahů se nyní stará rovněž o akceleraci, brzdění a volbu směru jízdy, které jsou pro daný manévr nutné.
Další součástí parkovacího asistentu je také couvací asistent, který nabízí velmi pohodlnou možnost automatického couvání ve stísněných prostorech nebo v situacích, kdy řidič nemá dobrý výhled, jako jsou vícepodlažní parkoviště nebo vjezdy do dvorů. Systém si pamatuje až 50 metrů původně popředu ujeté trasy.
Funkce obsažené ve volitelném parkovacím asistentu Plus poskytují vynikající přehled v mnoha různých situacích. Kamerový systém Surround View včetně pohledů Top View, Panorama View a 3D View pomáhají vytvořit 360stupňový obraz okolí vozidla, který se zobrazuje z různých úhlů na kontrolním displeji.
Záznamník BMW Drive Recorder, který je k dispozici ve vozech s parkovacím asistentem Plus, využívá kamery asistenčních systémů řidiče k nahrávání videozáznamů z celého vozidla, jež lze uložit a později přehrát na kontrolním displeji, když vozidlo stojí, nebo je exportovat přes USB rozhraní. Umožňuje řidiči nahrávat až 40 sekund dlouhá videa, například při jízdě malebnou krajinou nebo při zaznamenání poutavých jízdních manévrů. V případě kolize se uloží až 20 sekund videa pořízeného před nárazem i po něm (celková délka videa tak činí 40 sekund).
6. MODELY PŘI UVEDENÍ NA TRH, DISPLEJ A KONEKTIVITA
BMW 420i Gran Coupé:
Zážehový řadový čtyřválec, osmistupňová převodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 1998 cm3, výkon: 135 kW/184 k při 5000–6500 1/min,
točivý moment: 300 Nm při 1350–4000 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 7,9 sekundy, největší rychlost: 235 km/h.
Spotřeba paliva (kombinovaná): 7,3–6,6 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2 (kombinované): 166–150 g/km podle WLTP, emisní norma: Euro 6d.
BMW 430i Gran Coupé:
Zážehový řadový čtyřválec, osmistupňová převodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 1998 cm3, výkon: 180 kW/245 k při 4500–6500 1/min,
točivý moment: 400 Nm při 1600–4000 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 6,2 sekundy, největší rychlost: 250 km/h.
Spotřeba paliva (kombinovaná): 7,6–6,8 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2 (kombinované): 173–156 g/km podle WLTP, emisní norma: Euro 6d.
BMW M440i xDrive Gran Coupé:
Zážehový řadový šestiválec, 48V mild hybridní technika (8 kW/11 k), osmistupňová převodovka Steptronic. BMW xDrive.
Zdvihový objem: 2998 cm3, výkon: 275 kW/374 k při 5500–6500 1/min,
točivý moment: 500 Nm při 1900–5000 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 4,7 sekundy, největší rychlost: 250 km/h.
Spotřeba paliva (kombinovaná): 8,5–8,0 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2 (kombinované): 193–181 g/km podle WLTP, emisní norma: Euro 6d.
BMW 420d Gran Coupé:
Vznětový řadový čtyřválec, 48V mild hybridní technika (8 kW/11 k), osmistupňová převodovka Steptronic.
Zdvihový objem: 1995 cm3, výkon: 140 kW/190 k při 4000 1/min,
točivý moment: 400 Nm při 1750–2500 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 7,3 sekundy, největší rychlost: 235 km/h.
Spotřeba paliva (kombinovaná): 5,4–4,8 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2 (kombinované): 141–126 g/km podle WLTP, emisní norma: Euro 6d.
BMW 420d xDrive Gran Coupé:
Vznětový řadový čtyřválec, 48V mild hybridní technika (8 kW/11 k), osmistupňová
převodovka Steptronic. BMW xDrive.
Zdvihový objem: 1995 cm3, výkon: 140 kW/190 k při 4000 1/min,
točivý moment: 400 Nm při 1750–2500 1/min.
Zrychlení [0–100 km/h]: 7,6 sekundy, největší rychlost: 233 km/h.
Spotřeba paliva (kombinovaná): 5,7–5,1 l/100 km podle WLTP.
Emise CO2 (kombinované): 150–133 g/km podle WLTP, emisní norma: Euro 6d.
Všechny hodnoty výkonu, spotřeby paliva/elektřiny a emisí jsou předběžné.
Uvedené údaje o spotřebě elektřiny a elektrickém dojezdu byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění.
Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik,
a mohou se během konfigurace lišit.
Displeje a způsob obsluhy, konektivita.
Digitální služby pro zlepšení interakce mezi řidičem a vozidlem.
Řidič i jeho spolucestující budou moci využívat rozšířené možnosti intuitivního ovládání a inovativní digitální služby, které jsou díky BMW Operačnímu systému 7 součástí standardní výbavy nového BMW řady 4 Gran Coupé. Individuálně konfigurovatelný obsah displeje a inteligentní konektivita jsou základem multimodální a pozoruhodně plynulé interakce mezi řidičem a vozidlem. Řidič si může vybrat ovládací rozhraní podle aktuální situace: dotykový displej, osvědčený ovladač BMW iDrive, multifunkční tlačítka na volantu, hlasové ovládání nebo volitelné BMW ovládání gesty. Nové BMW řady 4 Gran Coupé také poskytuje zákazníkům na palubě přístup k řadě vysoce pokročilých digitálních služeb, včetně asistentu BMW Intelligent Personal Assistant, BMW Digitálního klíče, Connected Music a aktualizací Remote Software Upgrades.
Součástí standardně dodávaného BMW Live Cockpit Plus je ovládací systém iDrive s 8,8palcovým ovládacím displejem a dotykovým ovladačem, černý panel přístrojů soustředěný kolem 5,1palcového barevného displeje, dále multimediální a navigační systém, dva USB porty pro přenos dat a WiFi rozhraní. Vestavěná SIM karta s připojením 4G LTE a stejně tak standardně dodávaný paket Connected Professional umožňují využívat digitální služby, jako jsou BMW TeleServices a inteligentní tísňové volání, dopravní informace v reálném čase RTTI včetně upozornění na nebezpečí a služby vzdálené obsluhy Remote Services prostřednictvím aplikace My BMW App. Volitelný BMW Live Cockpit Professional nabízí plně digitální soubor displejů. Obsahuje přístrojový panel s vysokým rozlišením za volantem s úhlopříčkou 12,3 palce a 10,25palcový kontrolní displej. Plně digitální přístrojový panel poskytuje dostatek prostoru pro umístění výřezu z navigační mapy, mediálního obsahu, ukazatelů stavu asistenčních systémů řidiče nebo 3D vizualizace okolí Assisted View. Lze tu zobrazit i informace, jako je boční zrychlení při průjezdu zatáčkou ve vysoké rychlosti.
ová generace navigace s BMW Maps.
Jednou z nejdůležitějších inovací v oblasti digitálních služeb jsou BMW Maps. Cloudový navigační systém přináší výrazné zlepšení výpočetního výkonu, vysoký stupeň přesnosti a zjednodušené zadávání cílů. Nová generace navigačního systému nabízí extrémně rychlý a dynamický výpočet trasy na základě přesných dopravních informací dodávaných v reálném čase v krátkých intervalech. Čas příjezdu je vypočítán předem s ohledem na obvyklou hustotu provozu na celé trase. Hledání cíle lze provést jednoduchým zadáním textu, následné výsledky hledání jsou pak seřazeny přesně podle relevance. Alternativně je možné cíl pohodlně zadat pomocí hlasového příkazu. K takzvaným bodům zájmu (POI) na trase jsou poskytovány podrobné informace, včetně hodnocení, otevírací doby a fotografií.
Bezdrátové aktualizace softwaru Remote Software Upgrade.
BMW Group je jednou z vedoucích společností v oblasti funkčních aktualizací softwaru na dálku. Mezi evropskými výrobci automobilů provedla BMW Group v roce 2020 nejrozsáhlejší aktualizace softwaru vozidel svých zákazníků. Díky vzdáleným aktualizacím softwaru Remote Software Upgrade zůstává také BMW řady 4 Gran Coupé neustále aktualizované nejnovější verzí softwaru. Aktualizace mohou sahat od nových služeb až po vylepšené funkce vozidla a lze je stáhnout bezdrátově, a to buď prostřednictvím aplikace My BMW v chytrém telefonu, nebo přímo do vozidla pomocí zabudované SIM karty. Inteligentní propojení navíc nabízí možnost budoucí integrace dalších funkcí do vozidla. Mezi výbavu, kterou lze vozidlo dodatečně digitálně dovybavit, patří například asistent dálkových světel, BMW Drive Recorder nebo Active Sound Design.
Spotřeba
BMW M440i xDrive Gran Coupé
kombinovaná spotřeba paliva 8,5–8,0 l/100 km a hodnoty emisí CO2 193–181 g/km (podle WLTP).
BMW 430i Gran Coupé
kombinovaná spotřeba paliva 7,6–6,8 l/100 km a hodnoty emisí CO2 173–156 g/km (podle WLTP).
BMW 420i Gran Coupé
kombinovaná spotřeba paliva 7,3–6,6 l/100 km a hodnoty emisí CO2 166–150 g/km (podle WLTP).
BMW 420d Gran Coupé
kombinovaná spotřeba paliva 5,4–4,8 l/100 km a hodnoty emisí CO2 141–126 g/km (podle WLTP).
BMW 420d xDrive Gran Coupé
kombinovaná spotřeba paliva 5,7–5,1 l/100 km a hodnoty emisí CO2 150–133 g/km (podle WLTP).
CO2 emise - informace
Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly již stanoveny podle standardizované testovací metodiky podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č 715/2007 v aktuálně platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje typ převodovky (automatická nebo manuální) a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, které jsou u vybraného modelu dostupné, a mohou se během konfigurace lišit.
Hodnoty u vozidel označených (*) se již zakládají na testech prováděných podle nové metodiky WLTP a byly převedeny zpět na hodnoty odpovídající NEDC (New European Driving Cycle), aby tak bylo možné provést porovnání mezi jednotlivými vozidly. U daní či jiných poplatků vztahujícím se k vozidlům, které vycházejí (minimálně) z emisí CO2, se mohou hodnoty emisí CO2 lišit od hodnot zde uvedených.